از کنار این علائم ساده نگذرید | ۳ نشانه هشداردهنده که ممکن است خطرآفرین باشند صدور مجوز واردات تجهیزات و داروهای ایثارگران با ارز ترجیحی ۸۷ هزار زائر خانه خدا از ۲۱ فرودگاه کشور به سرزمین وحی اعزام خواهند شد توضیح سازمان غذا و دارو درباره روغن‌های وارداتی آلوده وزیر علوم از ادغام دانشگاه‌های کم‌دانشجو خبر داد فوت یک نفر بر اثر ابتلا به هاری در مشهد دستگیری نیکوکاران قلابی که طلا‌های ۶۰ پیرزن مشهدی را ربودند + عکس نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند! تداوم رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجت‌الاسلام‌والمسلمین زرندی به سِمت ریاست کل دادگستری استان خراسان‌رضوی منصوب شد آغاز ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به وضعیت اقتصادی و معیشتی پژوهشگران در حوزه علوم انسانی میزان دقیق افزایش حقوق مستمری‌بگیران اعلام شد | حداقل «حقوق» بازنشستگان تامین اجتماعی؛ ۱۰ میلیون و ۹۰ هزار تومان مشارکت بیش از ۴۰ هزار نفر در پویش مشهد مهربان نگاهی به ابهامات فروش دارو در فضای مجازی یک تیک‌آف موفق | روایت پیدا شدن «یسنا» از زبان «هادی کاهانی»، داوطلب هلال احمر خراسان رضوی ۵۰۰۰ کلاس درس در حاشیه مشهد تا شهریور ۱۴۰۴ ساخته می‌شود برخورد پراید با تریلی در گناباد یک فوتی و سه مصدوم داشت خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیز‌هایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
سرخط خبرها

۱۰ درصد ردیف‌های استخدامی آموزش و پرورش مختص استعدادهای برتر است

  • کد خبر: ۱۹۲۴۷۰
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
۱۰ درصد ردیف‌های استخدامی آموزش و پرورش مختص استعدادهای برتر است
وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: سازمان اداری و استخدامی، ۱۰ درصد از ردیف‌های استخدام را به جذب استعدادهای برتر در شغل معلمی اختصاص می‌دهد.

به گزارش شهرآرانیوز رضامراد صحرایی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه «کشف استعداد‌های معلمی» را ارائه کرد و براساس آن دانش‌آموزانی که به معلم شدن تمایل دارند، می‌توانند در آینده معلم شوند. آیین‌نامه جذب استعداد‌های برتر ملی در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، تربیتی، قرآنی، هنری، ادبی، پژوهشی، تربیت‌بدنی و ادبی در مراحل پایانی تدوین قرار دارد.

وی افزود: ورود به آموزش و پرورش نیاز به ردیف استخدامی دارد، چون این افراد با ورود به دانشگاه فرهنگیان به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند؛ سازمان اداری و استخدامی، ۱۰ درصد از ردیف‌های استخدام را به جذب استعداد‌های برتر در شغل معلمی اختصاص می‌دهد.

پیگیری اجرای روز بدون کیف و کتاب در دبستان‌ها

صحرایی درباره اجرای روز بدون کیف و کتاب در مدارس ابتدایی گفت: این اتفاق باید یک روز در هفته انجام شود و به طور جدی آن را پیگیری می‌کنیم البته روز بدون کیف و کتاب نیاز به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش دارد.

وزیر آموزش و پرورش درباره اجرای نظام دوری در مدارس ابتدایی پس از گذشت ۱۲ سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش پرورش مطرح کرد: طبق این نظام دانش‌آموزان در سه پایه اول ابتدایی باید یک معلم داشته باشند، بسیاری از افراد می‌گفتند اجرای این کار ممکن نیست، اما از امسال آن را در ۶۴۰ کلاس درس دوره ابتدایی اجرا کردیم.

صحرایی با اشاره به نهایی شدن آیین‌نامه «مسیر رشد معلمی» گفت: آیین‌نامه مسیر رشد معلمی در حال آماده شدن است تا پس از رتبه‌بندی معلمان نهضت یادگیری در بین تمام معلمان به راه افتد.

وی درباره توزیع شیر در مدارس بیان کرد: این امر هدیه رئیس جمهور بود و شیر هفته‌ای دو بار بین ۸ میلیون دانش‌آموز دوره ابتدایی توزیع می‌شود، اگر سایر افراد دولت مانند رئیس جمهور به آموزش و پرورش توجه داشته باشند شک ندارم که در چهار سال می‌توان تحولی را رقم زد که در سال‌های قبل نبوده است.

اولیا در امور مدرسه مشارکت کنند

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به ضرورت مشارکت والدین در مدارس گفت: اگر اولیای دانش‌آموز حداقل دو ساعت در هفته برای فرزند خود در مدرسه وقت نگذارند این انتقاد که «چرا مدرسه برای فرزند من کاری نکرده است» از او پذیرفته نیست. اولیای دانش‌آموزان در حد قابل توجهی تحصیل کرده هستند و مهارت‌هایی دارند که اگر به مهارت معلم اضافه شود، اتفاقات بسیاری رخ می‌دهد.

به کمک والدین نیاز داریم

صحرایی با اشاره به اهمیت نقش والدین در پرورش دانش‌آموزان، خطاب به والدین دانش‌آموزان مطرح کرد: به مدرسه بیایید، دوستان فرزندتان را جمع کنید و آن مهارت‌هایی که دارید را به آن‌ها آموزش دهید، دولت بالاترین بودجه خود را به آموزش و پرورش می‌دهد، اما مردم بیایند، مسائل را دست بگیرند و کمک کنند، در مقوله پرورش بیش از آموزش به کمک مردم نیاز داریم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سؤال یکی از مخاطبان این برنامه مبنی بر اینکه برخی مدیران مدارس با این توجیه که دروس اصلی دانش آموزان عقب است به معلم پرورشی وقتی برای حضور در کلاس نمی‌دهند، گفت: در برخی مدارس که تعداد آن‌ها نیز کم نیست، مدیر به این امر توجه می‌کند و البته مدیر می‌گوید که اولیا از من این درخواست را دارند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->